’s werelds eerste Plug-in Hybrid met dieselmotor bij Volvo Ton van Kuyk

Drie auto’s in één

Op woensdag 16 januari organiseert Volvo Ton van Kuyk een exclusieve preview avond rondom de Volvo V60 Plug-in Hybrid. Deze avond zal één van ’s werelds eerste Volvo V60 Plug-in Hybrids in de showroom in Alkmaar staan. Uniek omdat deze auto wereldwijd nog nergens is geïntroduceerd. Tijdens deze avond zal Volvo Ton van Kuyk een dynamische presentatie verzorgen over zowel de technische noviteiten alsmede de fiscale voordelen, zoals de MIA-, VAMIL- en KIA-regeling. De Volvo V60 Plug-in Hybrid is dus niet alleen door zijn positieve milieutechnische eigenschappen een plezierige auto, maar tevens, door de fiscale voordelen, goed voor de portefeuille van de bestuurder.

De Volvo V60 Plug-in Hybrid is vrijgesteld van wegenbelasting en, vaak nog belangrijker voor de zakelijke rijder, kent 0% bijtelling! Ook een eigenschap die kopers zeer aanspreekt is het hoge trekvermogen van 1800kg wat, in combinatie met de AWD-aandrijflijn, de Volvo V60 Plug-in Hybrid zelfs een ideale trek auto maakt.

Volvo V60 Plug-in Hybrid al bijna uitverkocht
Deze auto kan op alleen de dieselmotor rijden, maar ook diesel-elektrisch (hybride) en volledig elektrisch worden aangedreven. Een wereldprimeur voor Volvo, daar geen enkele andere fabrikant een dergelijke auto in het gamma heeft. In de Volvo V60 Plug-in Hybrid biedt een druk op de knop de bestuurder de keuze uit drie autotypen, waarmee hij of zij wil rijden. ̏Wij willen zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met deze nieuwe manier van rijden. Wij zijn dan ook trots dat we één van ’s werelds eerste V60 Plug-in Hybrids in onze showroom hebben staan. ̋ De productie voor 2013 is al praktisch uitverkocht. Om gebruik te kunnen maken van de fiscale voordelen kunt u bij Volvo Ton van Kuyk nog productieplaatsen voor 2013 reserveren. “Wij hebben op voorhand een groot aantal productieplaatsen voor 2013 gereserveerd. Bij Volvo Ton van Kuyk kunt u zich 16 januari echter nog inschrijven om zo toch nog van 0% bijtelling te genieten en dit voor een periode van 60 maanden. Bij tenaamstelling in 2014 zal dit namelijk 7% worden.”, aldus Ton van Kuyk. Aan het design van de V60 Plug-in Hybrid zijn geen concessies gedaan. Alleen de laadvloer ligt 1,5 centimeter hoger, daaronder ligt het accupack die thuis met een conventionele 230V stekker volledig is op te laden.

Drie auto’s in één
De bestuurder van de V60 Plug-in Hybrid kan middels een knop op het dashboard één van de drie rijmogelijkheden kiezen: Pure, Hybrid of Power.

In de Pure-modus maakt de auto gebruik van de aandrijving van de elektromotor. Wanneer de accu volledig is opgeladen bedraagt de actieradius maximaal 50 kilometer, een volledig CO2-vrije reikwijdte. De actieradius is afhankelijk van terrein, klimaat en rijstijl.

Hybrid is de standaardmodus van de V60 Plug-in Hybrid. In deze stand werken de diesel- en elektromotor samen voor een optimale balans tussen rijplezier en duurzaamheid. In deze modus bedraagt de CO2-uitstoot 49 g/km, ofwel een dieselverbruik van 1,8 l/100 km.

In de Power-modus is alle technologie erop gericht om de prestaties van de auto naar het hoogste niveau te brengen. De diesel- en elektromotor leveren een gecombineerd vermogen van 158 kW (215 pk) plus 51 kW (70 pk) en een maximumkoppel van 440 plus 200 Nm. De direct aanspreekbare trekkracht van de elektromotor zorgt ervoor dat de V60 Plug-in Hybrid in 6,1 seconden van 0 tot 100 km/u accelereert.

Het merendeel van de Nederlandse automobilisten rijdt per dag niet meer dan 50 kilometer, bijvoorbeeld van en naar het werk. Tijdens langere ritten schakelt de dieselmotor automatisch in. In dit geval heeft de V60 Plug-in Hybrid dezelfde rijeigenschappen en actieradius als een conventionele hybrideauto.